Секонд-хенд уходить в онлайн

Якщо раніше торгівля одягом секонд-хенд не поспішаючи та із значними затримками повторювала загальні тенденції класичної роздрібної торгівлі, яка широкими кроками входила в сферу онлайну, то зараз, отримавши кілька сильних поштовхів, зробила великий скачок. Особливо відчутним фактором стала коронакриза, яка поставила на межу виживання традиційний рітейлінг.  Локдауни, карантини вихідного дня, усілякі червоні та помаранчові обмеження серйозно понизили купівельну активність. Чудові торгові дні, коли десятками і сотнями покупці товклися в магазинах, розбираючи свіжий завоз, залишили лиш спогади. 

Джерело: ThredUp

Натомість тисячі різних інтернет-сервісів, пропонуючих купити все що завгодно, активно конкурують за місце на екранах смартфонів та комп’ютерів. Одні викладають відеооглади у вайбер-групах, інші закачують фото в інстаграм. Хто побільше, торгують на власних платформах  - інтернет-магазинах.

Великі світові оператори онлайн-торгівлі секонд-хендом вже говорять про початок буму в інтернет продажах. Якщо на початок 2020 року аналітики ThredUp оцінювали роздрібний ринок секонд-хенду в 28 млрд.дол, то при збереженні тенденцій вже за 5 років прогнозують його збільшення до 64 млрд.дол.

Люди стають ощадливіші та розумніші, не бажаючи, як раніше, викидати великі суми на шопінг. За прогнозами очікується, що одяг секонд-хенд займе в середньому 17% місця в шафах покупців вже в 2029 році, стартувавши з 3% в 2009-му. Таким чином одяг секонд-хенд поступиться лише дешевому одягу з мас-маркету.

Дослідження, яке було проведено спільно з GlobalData Retail дало вражаючі результати:

70% опитаних жінок вже купляли, або готові купити щось з одягу секонд-хенд (порівняно із 64% в 2018 та 45% в 2016)

80% представників покоління Z взагалі не мають жодних упереджень по відношенню до одягу секонд-хенд

43% покупців збираються змінити свої споживчі звички і почати економити в тому числі за рахунок купівлі одягу секонд-хенд (порівняно із 18% в 2018)

Отже на ринок секонд-хенду приходять цікаві часи. Особливо в ту його частину, яка вже почала обживати інтернет.