Огляд роздрібного ринку секонд-хенду України

Відповідно до загальноекономічних кризових тенденцій, на ринку готового одягу можна відзначити постійно зростаючий попит на одяг сток і секонд-хенд. І вже з упевненістю можна прогнозувати зростання і розвиток цього сегмента ринку.

Судячи з вивісок "Одяг з Європи", "Дешевий одяг" і т.п., що повсюди з'являються,  багато хто вже встиг помітити цю тенденцію і нею скористатися. Однак, попит, що раптово зріс, ще далеко не задоволений, і тому кожен новий магазин одягу секонд-хенд не відчуває нестачі в покупцях.

продажа секонд-хенда

На сьогоднішній день майже 25% жителів країни хоча б інколи купують одяг і взуття секонд-хенд, і кожен двадцятий є постійним клієнтом магазинів секонд хенд. 80% клієнтів магазинів секонд хенд шукають там недорогі повсякденні речі, одяг для дачі та природи і дитячий одяг. Останнім часом в лавах покупців секонд-хенду і стоку стало більше молодих батьків, так як дитячий одяг швидко зношується або стає малим, і купувати нові й дорогі речі часто просто невигідно.

За статистикою основні вікові категорії покупців: від 20 до 30 і від 40 до 50 років. Традиційно покупцями одягу секонд-хенд є молоді люди, так як часто через магазини секонд хенд приходять ексклюзивні оригінальні речі відомих брендів.

Головною причиною покупки одягу саме цієї категорії є матеріальні труднощі, характерні для переважної більшості населення України на даний момент. Противниками покупок в секонд хендах є близько 60% населення, в основному з міркувань гігієни і менше за естетичними та інших міркувань. Цікаво, що українці більш позитивно ставляться до магазинів секонд хенд, ніж жителі Росії, де їх не люблять більше 75%.

магазин одежды секонд-хенд

З кількісним збільшенням попиту змінилися і його якісні характеристики, зокрема, хотілося б відзначити те, що покупці вже не задовольняються масовими дешевими позиціями, а шукають більш дорогу і якісний одяг секонд хенд.

Зростання ринку одягу сток і секонд хенд відбувається за рахунок зниження продажів нового одягу середнього цінового діапазону. За різними підрахунками цей ринок в 2009 році скоротиться на 20% і більше. Так само магазини секонд хенд є конкурентами речовим ринкам з дешевим одягом низької якості.

Тільки за 2009 рік кількість магазинів секонд хенд в містах України збільшилася майже вдвічі. Основна кількість цих магазинів відкрито в містах з населенням понад 500 тис. Чол. При цьому, частка секонд хенду на ринку одягу не досягла 5%.

Більшість власників бізнесу секонд хенд і стоку не виключають можливості розширення своїх мереж найближчим часом. На їхню думку, в найближчі кілька років ці магазини будуть найбільш затребуваним форматом одежних магазинів у регіонах.

UPD.

Станом на 2015 рік ринок товарів першої необхідності, куди відноситься і одяг, почав відчутно змінювати свою структуру. Спостерігається ситуація характерна для глибокої економічної кризи і, в першу чергу, це відбивається на середньому ціновому сегменті. Традиційно, найменше страждають верхній (елітний) і нижній сегменти. У нижньому ж (дешевому) сегменті можна впевнено прогнозувати зростання за рахунок зміщення покупців із середнього сегмента.

Що це означає для нашого ринку, ринку товарів секонд-хенд? Поряд з дешевими, переважно китайськими товарами, ринок секонд-хенду чекає зростання. Уже за даними на весну 2015 року помітно пожвавлення, яке прогнозовано має перейти в впевнене зростання.

© Secondhand.uz.ua | використання матеріалів дозволяється виключно з посиланням на джерело

Топ продаж осінньо-зимового сезону 2018